هیپوسپادیاس چیست؟

هیپوسپادیاس چیست؟

هیپوسپادیاس نقص مادرزادی در نوزاد است که در آن آلت تناسلی به خوبی کار نمی کند و طبیعی نیست. این نقص اوره در مردان وجود دارد که در آن باز کردن ادرار در محل معمولی روی سر آلت تناسلی نیست بلکه در زیر آلت تناسلی مردان با انحنای مرتبط است

چطور تشخیص داده شود؟

این بر اساس یک معاینه فیزیکی انجام شده توسط اورولوژیست تشخیص داده میشود که یکی از رایج ترین اختلالات زایمان در پسران است که تقریبا در حدود 1 الی 250 پسران متولد شده تاثیر گذار بوده.

علل به وجود آمدن هیپوسپادیا

علت دقیق هیپوسپادیاس ناشناخته است.اما عوامل متعددی بر این باورند که ژنتیک، محیط زیست و هورمون ها ممکن است عوامل موثر بر توسعه این تفاوت ساختاری باشند. و بعضی اوقات هیپوسپادیاس جنیتیکی میباشد.

ارائه ی هیپسپادیا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

. قرار گرقتن مجرای ادرار در یک موقیعت دیگر

.  پیشاپ کردن غیر طبیعی در طی ادرار کردن

. منحنی پایین تر از آلت تناسلی وضعیتی که به نام (چوردی ) نامیده می شود اغلب با هیپوسپادیاس دیده میشود.( چوردی) منحنی پایین تر از آلت تناسلی مرد است که اغلب به طور کامل در زیر آن شکل نمی گیرد. این نتیجه در یک کاپوت پشتی است که نوک آلت تناسلی را در معرض قرار می دهد

ظاهرا آلت تناسلی به عنوان تنها نیمی از آلت تناسلی با فورسین پوشیده شده است .

انواع هیپوسپادیاس شامل موارد زیر است :

. ديستال يا غده : شايع ترين نوع باز شدن در نزديکي سر آلت تناسلي است

. مید شفت : هنگام باز کردن در وسط شانه پایین آلت تناسلی یافت می شود

.  پینو اسکروتال : هنگام باز شدن جایکه آلت تناسلی و اسکروتم پیوسته است معلوم میشود

پرینیال: هنگام باز کردن پشت کیسه اسکروتال این ها اشکال شدید هیپوسپادیا هستند که کمتر یافت می شوند.

هیپوسپادیاس ناموفق

در مردان مبتلا به هیپوسپادیاس توسط یک روان پزشک معمولی اورولوژیست عمل شود. احتمال شكست بیشتري وجود دارد. بزرگسالان / کودکان مبتلا به عوارض بعد از دوران کودکی با تعمیرات هیپوسپادیا هنوز هم می تواند موفقیت آمیز باشد اگر توسط یک اورولوژیست به طور مرتب بازسازی شود.

هیپوسپادیاس در جوانان

هیپوسپادیاس در جوانان کسانی هستند که هیپوسپادیاس تشخیص داده شده است اما در دوران کودکی آن را اصلاح نکرده اند؛

آنها تمام زندگی شان را با هیپوسپادیاس سپری کرده اند. چنین افرادی با بی توجهی در ناراحتی رنج می برند که زندگی خود را به بی توجه بودن سپری کردند.اما این کاملا اختلال قابل درمان است . آنها می توانند یک آلت تناسلی ظاهر و عملکرد طبیعی داشته باشند، میتوانند به طور عادی پیشاپ کنند، می توانند رابطه جنسی بدون درد داشته باشند.

تداوی

هدف هر نوع جراحی هیپوسپادیا، ایجاد یک آلت تناسلی نرمال و مستقیم با یک کانال ادراری است که در نواحی نزدیک یا نزدیک به پایان می رسد. عملیات عمدتا شامل 4 مرحله می شود:

صاف کردن شفت

ساخت کانال ادرار

موقعیت مکانی در سر آلت تناسلی

ختنه کردن یا بازسازی پوست صورت

اغلب عمل جراحی هیپوسپادیاس در 90 دقیقه (دیستال) به 3 ساعت (پروگزیمال) جراحی یک روز انجام می شود در برخی موارد بازسازی در مراحله اول انجام می شود.اما این موارد اغلب موارد پروگزیمال با سرخوردگی شدید است. که اورولوژیست مجدد اغلب قبل از ساخت کانال ادرار، آلت تناسلی انجام میشود.

هیپوسپادیا را می توان در کودکان ویا هر سنی و حتی میتوان در بزرگسالان ثابت هم کرد.

یک تعمیر موفق باید یک عمر طول بکشد. همچنین قادر خواهد بود تنظیم کند که آلت تناسلی در بلوغیت رشد می کند.

“اصلاح جراحی می تواند در دوران کودکی اورولوژیست بازسازی انجام شود”

هیپوسپادیا اگر ناشناخته باشد

نفوذ یک وضیعت روانشناختی مرد.اغلب افراد مبتلا به این بیماری احساس خیلی وحشتناک را دارند و اگر اشخاص دیگر در مورد شان بفهمند آنها را تمسخر خواهد کرد. هیپوسپادیاس باعث شرم ، استرس، تنهایی و این مردان میتواند یکی از دلایل احساس خیلی متفاوت به نظر میرسند زیرا او باید بر خلاف مردان دیگر باشد. والدین معمولا از اورولوژیست می پرسند که فرزندشان راحت ادرار میکنند و حرکات روده درست دارد. پس چرا ما عمل جراحی را انجام دهیم در حالیکه به او آسیب نمیرساند و ادرار منظم دارد؟ پاسخ ساده به این والدین که جراحی ضروری است چرا که هیپوسپادیا می تواند در مواقع مسن باعث مشکلات زیر شود:

1 جریان ادرار نامنظم. او مجبور است که تمام عمر خود را در عقب بگذارد.

  1. آلت تناسلی ایشان متفاوت از دیگر پسر ها میباشد.

3  این می تواند به طور بالقوه مسائل ناباروری را ایجاد کند. باز شدن آلت تناسلی نزدیک به گردن رحم نبوده، در نتیجه اسپرم در جای مناسب برای ایجاد حاملگی نمیتواند انجام دهد.

4 اگر آلت تناسلی دارای طناب (انحنای پایین انعطاف پذیری آلت تناسلی) باشد، به عنوان یک بزرگسال، دشوار یا حتی غیرممکن است.

عوارض پس از عمل

میزان عارضه در پسران با ترمیم هیپوسپادیس دیستال کمتر از 1 و 10 است. مشکلات اغلب پس از اصلاح پروگزیمال اتفاق می افتد. شایعترین مشکل پس از جراحی، یک سوراخ (“فیستول”) است که در محل دیگری روی آلت تناسلی تشکیل شده. این یک مسیر جدید است که از مجرای ادرار به پوست تشکیل شده است. زخم ها همچنین می توانند در کانال یا افتادن مجرای ادرار ایجاد شوند. این زخم می تواند با عبور ادرار مواجه شود. اگر فرزند شما ناراحتی ادرار از سوراخ دوم یا جریان ادراری آهسته را پس از ترمیم هیپوسپادیا شکایت دارد، باید اورولوژیست اطفال خود را ببیند.

بیشتر عوارض در چند ماه اول بعد از عمل ظاهر می شود. اما فیستول ها یا بلوک ها ممکن است برای سال های زیادی یافت نگردند. اکثر مشکلات به راحتی با جراحی ثابت می شوند پس از اینکه بافت ها از اولین عملیات بهبود یافتند (اغلب حداقل 6 ماه).بوده است.

پس از اتمام دوره، زمان بازپرداخت چیست؟

زمان بازیابی در بیمارانی که تحت عمل جراحی مجدد عمل می کنند برای ترمیم شکست هیپوسپادیا با توجه به عمل جراحی انجام می شود. بیمار پس از جراحی دوباره می تواند شروع به  ادرار کردن منظم به طور معمول پس از 2-3 هفته. ممکن است و 3 ماه طول میکشد تا پوست آلت تناسلی به طور کامل بهبود یابد. کاتتر ادرار برای 10-20 روز پس از جراحی نگهداری می شود.

آیا احساسات عادی پس از جراحی هیپوسپادیا میباشد.

بله قطعا بیمار می تواند یک آلت تناسلی عادی داشته باشد و عمل جراحی توسط متخصص اورولوژی متخصص در جراحی هیپوسپادیا انجام می شود. شما باید دستورالعمل های جراح را به شدت دنبال کنید. برای پیگیری پس از انجام عملیات به داکتر دوباره مراجعه کنید.

چقدر طول می کشد که جراحی هیپوسپادیا  تکمیل شود؟

به طور معمول 3-4 ساعت طول می کشد تا چنین مواردی عمل کند، اما از نظر بیماری بستگی به پیچیدگی بیماری دارد. در چند مورد نیاز به چندین مرحله  نیاز دارد که 6-8 ماه فاصله  میداشته باشد.

چه میزان موفقیت در جراحی ریه جیپوسپادیا است؟

تکنیک های بیهوشی مدرن، ابزار دقیق، بخیه ها، مواد پوششی و آنتی بیوتیک ها نتایج بالینی را بهبود داده و اغلب موارد، درمان جراحی را با یک مرحله تکمیل در سال اول زندگی به صورت سرپایی انجام می دهند

میزان موفقیت در مرکز اورترا و جراحی قلبی 95٪ است.

چرا انتخاب مرکز اورترا و جراحی پنیال؟

در مرکز ما برای جراحی مجاری ادرار و آلت تناسلی، میزان موفقیت بالا است، زیرا ما از آخرین تکنیک های استفاده شده استفاده می کنیم. ما چنین بیماران را تشویق می کنیم تا یک بار در سال یکبار تجدید نظر کنند.

داکتر گاتم بانگا با بیش از 800 مورد در جراحی هیپوسپادیا در یک دهه تجربه موفق داشته است..

میزان موفقیت بالا در موارد اولیه

موفقیت در موارد شکست خورده هیپوسپادیا به دست آمده است

همچنان داکتر گاتم توسط همکاران اورولوژیست به عنوان یک متخصص تخصص هسته در بازسازی ژنتیک-ادراری در نقاط مختلف دهلی دعوت شده است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *